ANNONS

Hon dubblade till 40 miljoner och resultatet sköt i höjden

Cecilia Ortmark Söder, grundare

"Försäljningen har ökat med 88 procent".

ANNONS

I slutet av förra året så berättade Cecilia Ortmark Söder att hennes e-handel GlowID var på väg att dubbla omsättningen, igen.

LÄS ÄVEN: Hennes e-handel slog 21 miljoner

Vi har växt ungefär i samma takt varje år, det vill säga dubblat omsättningen varje år, och det ser ut som att vi dubblar omsättningen även nästa år, sade Cecilia Ortmark Söder till Ehandel.

Och nu är facit inne för räkenskapsåret som sträcker sig från april 2020 till och med sista mars 2021. Precis som förutspått så nära dubblas föregående års omsättning, på 21 miljoner kronor, till strax över 40 miljoner för 2020/2021.

Försäljningen har under året ökat med 88 procent då man gjort stora satsningar på den egna webshopen samt marknadsföring mot privatpersoner, vilket har gett en positiv effekt på omsättningen, skriver företaget i en kommentar i rapporten.

Vinsten ökar dock inte i takt med omsättningen utan mångdubblas. Resultatet går från över en halv miljon kronor till nära 4,4 miljoner för det senaste räkenskapsåret.

Företaget rapporterar samtidigt att pandemin inte har påverkat företagets utveckling gällande verksamhet, ställning eller resultat. Det som gjort den starka tillväxten möjlig är dock ökad bemanning.

Nyanställningar har bidragit till att bolaget har kunnat leverera och nå ut till fler kunder.

GlowID tar in och säljer koreanska skönhetsmärken till konsumenter i Sverige.

Ehandel har sökt GlowID för en ytterligare kommentar.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se