Livevideoshopping-trenden började gro strax innan pandemin bröt ut, och under de restriktiva tiderna fick live-konceptet ännu mer fart. En aktör som tagit en central roll när det kommer till livevideoshopping är techföretaget Bambuser, som kvartal efter kvartal levererar stark tillväxt.
LÄS ÄVEN: Liveshopping-jätten ökar med över 400 procent – men resultatet dyker
Men som de flesta bolag är framgångarna beroende av kunder. Därför firar Bambuser idag, när de kan berätta att flera nordiska retialaktörer har förnyat sina avtal. De som fortsätter att satsa på techföretagets livevideoshopping-plattform är Boozt, Åhléns, Apotea, Swedol, Oddmolly, Lumene, Blomsterlandet och Kjell & Company.
Vi är mycket stolta över att så många viktiga företag har visat sitt förtroende för oss och vill fortsätta investera i Bambusers livevideoshopping-teknologi. Vårt team är dedikerade till att fortsätta leverera en upplevelse i världsklass och en robust och pålitlig plattform. Vi ser fram emot ett mycket spännande 2022, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser, i ett pressmeddelande.