Svenska "sista milen"-företaget Instabox ger sig in på den stora tyska marknaden. Det framgår av ett pressmeddelande.
Lanseringen i Tyskland är ett stort steg för Instabox. Sättet vi kombinerar miljömedvetenhet med en enkel och snabb kundupplevelse är något helt nytt på paketleverans-marknaden där, kommenterar Alexis Priftis, grundare och vd för Instabox.
Instabox startar sin tyska expansionsresa i Berlin, Hamburg samt i Nordrhein-Westfalen i västra landsändan.
Tyskland passar oss bra. Det finns kulturella och geografiska närheter vi kan dra nytta av. Människor i Tyskland delar vår passion för hållbarhet. Och vår service i Tyskland kommer att vara 100 procent fossilfri, vilket blir unikt på marknaden, kommenterar Alexis Priftis.
Instabox beskrivs i pressutskicket som ett av Europas snabbast växande företag med en årlig tillväxt på runt 300 procent. I dagsläget har bolaget kunder i Sverige, Danmark, Norge och Holland. Totalt har man ställt ut 3 000 boxanläggningar för uthämtning av paket. Exempel på e-handlare som bolaget samarbetar med är Amazon, Hunkemöller, H&M och Ikea.