Jaktia är Nordens största detaljhandelskedja inom jakt- och fiskeutrustning med fler än 60 butiker. De väljer nu att accelerera sin verksamhet online för att göra det enklare för sina kunder att hitta nya produkter. Jaktia hoppas även på att nå yngre målgrupper och expandera till nya geografiska marknader.
“Litium är den perfekta partnern för att hjälpa oss att växa vår e-handel. De har ett bra team av utvecklare och deras plattform, som är byggd för tillväxt, är enkel att använda. Litiums e-handelslösning förenklar hanteringen av alla våra produkter,” säger Christiaan Winckel, Head of eCommerce på Jaktia.
En faktor som bidragit till Jaktias framgång är deras fysiska butiker, som är strategiskt placerade runt om i landet. Produkter som beställts på nätet kan idag hämtas ut i deras butiker.
“I våra butiker har vi möjlighet att informera kunderna om deras köp samt erbjuda fler produkter och tjänster. Kunderna har dessutom möjlighet att känna och klämma på produkterna, samtidigt som vi kortar ned leveranstiden,” förklarar Christiaan Winckel.
Jaktias kärnmålgrupp är personer med intresse för fiske och jakt, men de har även ett brett sortiment av produkter inom kategorin friluftsliv. I deras produktkatalog finns kända varumärken som passar alla som gillar att vara ute i naturen, som hundägare, vandrare och fågelskådare.
“Idag är våra kunder framförallt i åldrarna 30-50 år. Med Litium som partner hoppas vi kunna utöka vår kundbas och locka allt fler yngre personer. Vi vill även expandera geografiskt, vilket blir möjligt med Litiums best-of-breed-lösning,” avslutar Christiaan Winckel.
“Vi ser fram emot att vara del av Jaktias resa mot att bli en ledande friluftsbutik på nätet. Deras fokus på att driva tillväxt och skapa sömlösa kundupplevelser matchar perfekt med förmågorna som vår plattform levererar, säger Patrik Settlin, vd på Litium.
För mer information kontakta:
Malin Bodolla, CMO Litium AB
Mobil: +46 73 800 35 40
E-post: malin.bodolla@litium.com