ANNONS

Bubbleroom-chefen satsar allt på egna märket: "Fantastisk respons"

Kristin Hars satsar helhjärtat på Bubbleroom

"Jag vill få kvinnor att följa sina drömmar".

ANNONS

Det är dags för något nytt för Kristin Hars. Nu lämnar hon sin roll som CCO på nyligen börsnoterade Bubbleroom. Istället ska hon satsa helhjärtat på sitt eget varumärke Sisterly Tribe.

Sisterly Tribe är ett viktigt projekt och varumärke för mig, dels för att jag vill vara med och bidra till ett mer hållbart och ansvarsfullt arbetssätt inom modeindustrin. Men också för att jag vill inspirera andra kvinnor att leva ett liv som får dem att må bra inifrån och ut. Samt att följa sina drömmar, kommenterar Kristin Hars.

Säljs på NK

Det var i januari i år som hon släppte sitt eget märke, parallellt med sin chefsroll på Bubbleroom. Varumärket har, enligt pressutskicket, mottagits väl och säljs på NK, i utvalda yoga studios samt online.

Sisterly Tribe har fått en fantastiskt respons sedan lanseringen tidigare i år. Nu ser jag fram emot att vidareutveckla varumärket på heltid, kommenterar Kristin Haras.

Sedan hon började på Bubbleroom har företagets omsättning ökat från 100 miljoner kronor till drygt 400 miljoner, framgår det. Hon blev i fjol, av tidningen Resumé, utnämnd till "Sveriges bästa marknadschef" i klädbolags-kategorin. Hon är även i år nominerad till samma titel.

David Gustavsson
david@ehandel.se