Vässla, ett företag som säljer elmopeder, och Foodora ska samarbeta på den svenska marknaden. Foodoras bud kommer kunna välja att köra Vässla Bike, genom att betala en månadskostnad. Och genom Vässla Club kan buden även få sin moped lagad inom ett dygn.
Samarbetet med Vässla passar bra in i vårt hållbarhetsarbete. Med Vässla kan våra anställda bud erbjudas ett transportsätt som är bra för miljön. Dessutom ger Vässlas inkluderande prenumerationsmodell våra anställda ett fördelaktigt erbjudande, kommenterar Daniel Raba, logistikchef på Foodora.
LÄS ÄVEN: Efter elcykelhajpen – nu intar elmopederna e-handeln
För Vässla uppges satsningen vara ett steg mot att få hela branschen inom hemleveranser att bli eldriven, framgår det.
Vi är glada att kunna hjälpa Foodora med en grönare flotta för deras leveransbud och verksamhet i stort, säger Sara Öskog, Sverigechef på Vässla.