Efter en ökning på 121 procent i det tredje kvartalet kunde Meds konstatera att omsättningen kommit upp i 317 miljoner kronor under årets första nio månader.
Vi lämnar en stark höst bakom oss där teamet jobbat stenhårt för att fortsatt möta den konstant ökade efterfrågan på apoteksvaror online. Vi ser att vårt nya lager verkligen ger bra möjligheter att växa och att våra expressleveranser fortsätter öka i popularitet. Trots att samhället öppnat upp igen så ser vi fortsatt stort intresse för vårt erbjudande – i alla åldersgrupper. Vi har nu en väldigt stor och lojal återkommande kundbas, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare på Meds, i ett pressmeddelande.
Samtidigt är Meds i full färd med att räkna ihop sin Black Week-kampanj. Björn Thorngren vill inte avslöja några exakta siffror, men meddelar att företaget ligger bra till vid en jämförelse med branschkollegor.
Det går riktigt bra försäljningsmässigt, vi såg att en konkurrent släppte en stor siffra för deras måndagsförsäljning. Givet vår marknadsandel ligger vi dubbelt upp mot den! skrev Björn Thorngren till Ehandel i samband med Black Friday.
Tidigare i veckan hade Apotea gått ut med att de sålde för 30 miljoner kronor under första dygnet av Black Week.
Vi går inte ut med detaljsiffror kring Black Week. Givet vår marknadsandel låg vi dock väldigt mycket över de siffror branschkollegor skickat ut.
Han meddelar också att Meds satsade stort på årets Black Week och att alla kategorier ska ha sålt bra.
Hur såg det ut på resultatraden under det tredje kvartalet?
Avseende Q3 så är vi fortsatt i investeringsläge där vi bygger upp logistik, varumärke och organisation. Så vi följer strategin att fokusera på tillväxt tills vi nått våra långsiktiga mål om ett par år.
LÄS ÄVEN: Apoteas galna succé: Räknar med över 150 miljoner under Black Week