Det är inte bara hemelektronik och mode som flyger av hyllorna i samband med Black Friday. Många passar även på att fynda apoteksvaror. Hos Apotea har man märkt av ett stort intresse hela veckan.
Väldigt många, inklusive oss själva, känner att det handlar allt mer om Black Week och mindre om Black Friday. Så jag skulle tro att det inte kommer att vara lika hektiskt i dag jämfört med till exempel i går eller i morgon.
Bara under veckans första dygn omsatte Apotea över 30 miljoner kronor och nu är Pär Svärdson redo att ge en prognos för veckan som helhet.
Det lutar åt att vi kommer att skicka runt 500 000 paket under hela Black Week.
Vad motsvarar det i omsättning?
Någonstans mellan 150 och 200 miljoner kronor. Så det är mer än vad de flesta e-handlare gör på ett år. Det är klart att ju fler dagar man kampanjar desto högre blir omsättningen.
Pär Svärdson berättar att försäljningen har ökat jämfört med förra året och att beställningarna ökar i antal men att det alltså ändå blir mindre hektiskt eftersom kampanjen är mer utspridd. Han pekar ut saffran som nätapotekets mest sålda produkt i samband med årets Black Friday.
Apotea har satsat på ett sammanhängande erbjudande som löper över hela veckan men också på speciella deals från dag till dag, där enskilda produkter får extra låga priser.
Nu gäller det bara att få ut de hundratusentals paket som packas på lagret i Morgongåva.
Jag har varit på lagret och hjälpt till nästan alla dagar och det har större delen av kontoret också, så vi har varit många men det är ändå riktigt tufft att hinna med, avslutar Pär Svärdson.
LÄS ÄVEN: Apoteas Black Week-bomb - sålde för tiotals miljoner på ett dygn