E-handelsplattformen Centra fyller kassan med 100 färska miljoner från Verdane. Pengar som ska gå till att rekrytera till produktutvecklingsteamet och snabba på den internationella expansionen. Målsättningen är att stärka plattformserbjudandet mot mode- och lifestylevarumärken, skriver bolaget.
Med en partner som Verdane i ryggen har Centra möjlighet att i snabbare takt än tidigare investera i produktutveckling av vår plattform och tillväxt på nya marknader i Europa. Vi är besatta av att bygga innovativa funktioner för varumärken som vill ha ett övertag när de säljer DTC, B2B och B2B2C, säger Martin Jensen, medgrundare och vd på Centra, i ett pressmeddelande.
Investeringen är en minoritetsinvestering i bolaget och med det nya partnerskapet ska man inleda en "aggressiv expansion till nya marknader".
Centra särskiljer från andra leverantörer på marknaden genom sitt nischfokus på konsumentvarumärken, och genom att ha marknadens mest intressanta API-teknik som gör det möjligt för varumärken att skapa unika varumärkesupplevelser i multipla kanaler. Verdane kommer, utöver investeringen, stötta Centra med vår omfattande erfarenhet och expertis av att accelerera teknikdrivna bolag i tillväxtfasen, säger Björn Beckman, investeringschef på Verdane.