E-handelsföretaget Sportamore växer i rasande takt och under årets andra kvartal nästan fördubblade man sin omsättning. De totala intäkterna under andra kvartalet, april-juni, ökade med 95 procent till 70 miljoner kronor jämfört med motsvarande period i fjol.
– På den svenska hemmamarknaden återkommer nu mer än 35 procent av kunderna för att göra sitt nästa köp inom 90 dagar. Vi ser också att detta mönster börjar etableras på våra nya marknader, Danmark, Finland och Norge, kommenterar Sportamores vd Johan Ryding.
Fortsätter att gå back
Andra kvartalets tillväxtssiffror är till och med bättre än de siffror som man visade upp under årets första kvartal då intäkterna ökade med 92 procent till 50,7 miljoner kronor. Under årets första kvartal gjorde man dock en förlust på 9,78 miljoner kronor.
Något man gör även under andra kvartalet. Det negativa rörelseresultatet ökade under kvartalet och landade på -7,1 miljoner kronor från tidigare -2,7 miljoner kronor.
– Resultatet belastas av fortsatta investeringar i marknadsföring relaterade till den nordiska expansionen och utveckling av bolagets handelsplattform, säger Johan Ryding.
Källa: Press