Gamification är hett i e-handelsvärlden. Företag efter företag har lanserat uppgraderade kundklubbar där medlemmarna ska få något mer än sedvanliga erbjudanden och möjlighet att samla poäng.
Senast ut i raden av gamificationsatsningar är Nellys Nelly Lounge, som av företaget beskrivs som "en helt ny community".
Nelly Lounge är en inspirerande och peppande community för våra fans. Här kan de ta del av unikt innehåll och inspireras av varandra, Nellys trendproffs och influencers. Glädje och positivitet har varit ledorden för Nelly Lounge. Det ska vara good vibes only, säger Christopher Westerberg, Head of Brand på Nelly, i ett pressmeddelande.
Bland annat utlovas en plattform där medlemmarna kan "umgås, inspireras och lyfta varandra". Det blir även tävlingar, evenemang och liveshopping med influencers. Kunder som engagerar sig i plattformen kommer att få belöningar för sina insatser.
Våra kunder är grymt engagerade och trendmedvetna, men vi har saknat en riktigt bra interaktiv plattform där de får uttrycka sig och hyllas för det. I Nelly Lounge kan vi bjuda in våra lojala kunder bakom kulisserna och visa att vi verkligen uppskattar dem, fortsätter Christopher Westerberg.
Nelly Lounge lanserades den 7 november.
LÄS ÄVEN: Så ska gamification lyfta Kicks: "Kan hjälpa oss skapa lojalitet"