ANNONS

1, 2, 3 - nu går hans e-handel mot 110 miljoner för helåret

Adnan Kusmic Brejding, landschef på 123ink.se.

"Försörjningskedja i världsklass".

ANNONS

Bläck, toner och annan kontorsutrustning är en typ av varor som det finns en stor efterfrågan på i e-handeln. Det vet Frank Walsh och Adnan Kusmic Brejding, som tillsammans driver nätbutiken 123ink.se. Frank hade startat en e-handel med samma namn i Irland, och i Sverige klev Adnan in som landschef.

Företaget registrerades i Sverige 2014 och sedan dess har utvecklingen gått i princip spikrakt uppåt. År 2020 omsatte bolaget strax under 88 miljoner kronor och teamet i Jordbro har vuxit till runt 30 personer.

Vi är väldigt konkurrensinriktade och tog marknaden med storm när vi kom in med våra låga priser. Detta i kombination med vår kundtjänst tror vi bidrar till att de allra flesta som handlar hos oss är nöjda och återkommer. Tack vare vårt förstklassiga kontaktnät, med distributörer över hela världen, väljer allt fler stora företag att vända sig till oss för att beställa skrivartillbehör, säger Adnan till Ehandel.

Han berättar dock att pandemin innebar prövningar i form av att det var svårt att köpa in varor, men att man lyckades tackla utmaningen.

Nu testades vår robusthet gällande vår försörjningskedja i världsklass på riktigt. Detta klarade vi av galant och det är ett starkt bevis på att vi är väl positionerade att hantera en ökad B2B-försäljning samtidigt som vi tar väl hand om våra nuvarande och framtida B2C-kunder.

Ska bli en "one stop shop"

I dagsläget har 123ink enligt egen uppgift cirka 250 000 unika kunder.

Vi kan med glädje säga att den stora majoriteten av dem är nöjda, återkommande, kunder. Det är ett kvitto för oss på att det vi gör är rätt.

Varför tror du att de handlar just hos er?

Anledningen till att de handlar hos oss tror vi är att vi har otroligt bra lagerhållning. Den innebär snabba leveranser, stort sortiment och ett enormt kontaktnät där vi kan få tag på i princip vilka skrivartillbehör som helst samt en enastående kundtjänstavdelning. Vi jobbar mycket med att hålla nära kontakt med kunder gällande deras beställningar.

Utöver tillväxten redovisade 123ink förra året ett rörelseresultat på nära 8,7 miljoner kronor. De har investerat i ett lager och nytt kontor, och planerar nu att utöka sortimentet utöver “bara skrivartillbehör och kontorsmaterial”.

Vi vill bli en ”one stop shop” för våra kunder. Det innebär att vi har lite spännande expansion på gång gällande vårt utbud men även när det kommer till tillväxten av personal.

Vad räknar ni med att omsätta det här året?

Vi siktar på cirka 110 miljoner i omsättning under 2021.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se