ANNONS

Amazons bakslag - kunder kan inte betala Prime: "Ett tekniskt fel"

Jobbar för att lösa problemen.

ANNONS

Det var i slutet av september som Amazon rullade ut sitt Prime-medlemskap med pompa och ståt. Konsumenterna erbjöds prova den gratis i 30 dagar och flera verkar ha beslutat sig för att den är värd att behålla. Men här har problem uppstått.

Ett antal kunder har nämligen inte kunnat betala den månatliga avgiften när den skulle dras och därmed inte kunnat använda någon av tjänsterna som ingår. Något som skapat en viss frustration på sina håll. Det visar sig också att problemet inte ligger hos dem, utan hos Amazon.

Prime-betalningar som inte går igenom beror på ett tekniskt fel. Vi arbetar för att lösa det så snart som möjligt för våra drabbade kunder. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta orsakar och uppskattar din förståelse, säger en talesperson på Amazon till Ehandel.

Någon mer exakt tidpunkt för när problemet uppskattas vara löst, eller ytterligare detaljer om vad som ligger bakom väljer man att inte gå in på.

Nils Lund
nils@ehandel.se