Sweship byter namn och blir Dooris. Den relativt nybildade speditören ska, likt Early Bird, via sin tidningsdistribution också leverera ut e-handelspaket hem till konsumenterna. Och i samband med namnbytet rullar man nu också ut sin första tjänst, där paketen ska levereras tillsammans med morgontidningarna.
Det är fantastiskt att äntligen kunna lansera Dooris. Senaste månaderna har varit väldigt intensiva, men nu har vi ett nytt spännande varumärke och en väl fungerande tjänst uppe. Dessutom har dialogen med kunder börjat ta fart och flera stora bolag har visat intresse för tjänsten, säger Niklas Hydén, vd för Dooris, i ett pressmeddelande.
Än så länge har man endast en kund i portföljen, men ett intensivt arbete har påbörjats för att få ännu fler e-handlare att hoppa på tåget.
Vi ser nu i skarpt läge att tjänsten fungerar fullt ut, vilket känns väldigt bra. E-handlarna ger också ett positivt gensvar och målet är att vara igång bra runt årsskiftet, för att sedan skala upp under nästa år, säger Niklas Hydén.
Målsättningen är också att längs vägen skapa fler produkter och tjänster för e-handlare och konsumenter, säger bolaget.
LÄS ÄVEN: Nya frakttjänsten byter namn inför lanseringen: ”En färdig produkt”