ANNONS

Boozt lanserar gratis second hand-plattform - så många har anslutit

Hermann Haraldsson, vd på Boozt

Dissar avgifter.

ANNONS

Boozt blir nästa modeaktör att lansera en second hand-satsning. Det är den digitala plattformen ReBoozt som nu ser dagens ljus. Här ska användare kunna sälja både mode- och livsstilsprodukter helt gratis. Hittills har runt 1 000 kunder anslutit sig och 1 200 produkter ligger uppe för försäljning.

Vi vill erbjuda våra mer än 2 miljoner lojala kunder möjligheten till att sälja sina tidigare ägda favoriter eller att köpa unika produkter från andra Boozt-kunder. Att köpa och sälja begagnade produkter räddar dem från att hamna i avfallsströmmen när de fortfarande är användbara. På Boozt fortsätter vi att förbättra och utveckla nya lösningar så våra kunder kan göra bättre och mer hållbara val, säger Hermann Haraldsson, vd på Boozt, i ett pressmeddelande

Vid genomfört köp kan säljaren skriva ut fraktsedlar via appen, för att även logistikprocessen ska bli så enkel som möjligt.

Det finns ett växande intresse att handla mode- och livsstilsprodukter second hand på nätet, men de lösningar som finns tillgängliga är ofta krångliga att använda, involverar avgifter och kan innebära en osäkerhet kring autenticitet och produktkvalitet. Med den digitala kompetens vi besitter var det ett självklart val att använda vår teknologi och produktdata för att skapa vad vi anser är den bästa second hand-appen för våra kunder, säger Jesper Bröndum, CTO på Boozt.

Nils Lund
nils@ehandel.se