Hemmy grundades 2017 och är en svensk e-handlare som erbjuder ett brett sortiment av vitvaror, hushållsartiklar och trädgårdsprodukter. De fyra grundarna har tidigare arbetat på några av Sveriges mest framgångsrika e-handelsföretag och erfarenheten har gjort Hemmy till en framgångssaga. Sedan företaget grundades har de vunnit ”årets e-handel” tre år i rad och haft en imponerande tillväxt. Under 2020 steg företagets omsättning med 30 procent. Nu laddar Hemmy inför kommande storhelger och räknar med en hektisk tid för e-handeln.
Nu när pandemin har gjort att fler upptäckt hur smidigt det är att handla online tror jag att e-handlarnas tillväxt kommer fortsätta att öka. I synnerhet när vi börjar att närma oss de större shoppinghögtiderna som Black Friday och julen. För att verkligen lyckas med e-handeln under denna hektiska tid krävs det extra förberedelser. Inte bara genom att se till att lagret räcker utan även säkerställa att man kan ge en riktigt bra kundservice, säger Björn Fant, vd på Hemmy, till Ehandel.
Läs om Sveas betallösningar för ehandlare här.
Kunden i fokus
Inför de kommande shoppinghögtiderna har företaget breddat sortimentet ordentligt och samtidigt fokuserat på att skapa en så bra kundupplevelse som möjligt. Det ska vara enkelt att handla och därför erbjuder Hemmy leveransmöjligheter som kan passa alla. Ett exempel på detta är samma-dag-leveranser av vitvaror och att de kan bära in produkterna i hemmet samtidigt som den gamla produkten forslas bort.
Under året har vi sett att fler företag har startat e-handel och att befintliga har vuxit. Den ökande konkurrensen gör att det är viktigare än någonsin att få kunderna att stanna kvar. Jag tror att en grundläggande faktor till framgång är att förstå vilket behov som din e-handel fyller hos kunden. Det kommer att vara avgörande framöver. Att erbjuda det där lilla extra som underlättar kundens vardag, avslutar Björn Fant.
Partnerskap att lita på
Genom Hemmys kraftiga tillväxt har samarbetet med bank- och finansgruppen Svea haft en betydande roll. Som leverantör av Hemmys betallösningar har de kunnat förbättra kundresan ytterligare genom att erbjuda fler flexibla betalningsalternativ än tidigare, exempelvis Swish.
Den digitala utvecklingen gör att konsumenter ställer allt högre krav på e-handeln. Det ska vara snabbt, enkelt och smidigt. Om en kund möter den minsta motgång i exempelvis betallösningen kan det leda till att de inte slutför köpprocessen. Det är därför viktigt att hitta en samarbetspartner som minimerar onödiga och tidskrävande moment, säger Magdalena Caesar, Affärsområdeschef betallösningar e-handel på Svea Ekonomi.
Svea erbjuder flexibla lösningar för butiker att ta betalt på det sätt som deras kunder efterfrågar. Läs mer om Sveas betallösningar här.