ANNONS

E-handlaren släpper låt på Spotify: "Förfest spelade på för hög volym"

Bank Bergström, vd på Nordic Nest,

Kan snabbväxaren erövra topplistorna?

ANNONS

Nordic Nest har vuxit ordentligt de senaste åren, men nu är frågan om e-handlaren också kan klättra på Spotify-listorna? E-handlaren har nämligen lanserat en alldeles egen låt, en "anthem" som de själva kallar den. Ett ovanligt grepp i branschen.

Vi är övertygade om att engagemanget i teamet är nyckeln till vår framgång, därför vill vi på alla sätt hitta på saker som ger energi. Vad passar bättre än en egen låt med riktigt mycket energi? Sen är det ju härligt att vi har en perfekt låt för både aktiviteter med företaget, men också för festen på lördagskvällen nu när utelivet börjar ta fart igen, säger Bank Bergström, vd på Nordic Nest, till Ehandel om det något udda tilltaget.

Låten har skrivits av Johan Glössner och Malin Törnquist och sångerska är Sofia Loell. Mottagandet har enligt företaget själva varit till belåtenhet - och mer därtill.

Vi släppte låten internt för ett par veckor sedan och har efter det jobbat hårt för att få upp den på bland annat Spotify. Det blev klart i slutet av förra veckan och vi har redan fått över 1000 lyssningar. Mottagandet har varit fantastiskt! Vi vet att många i teamet spelar den på morgonen på väg till jobbet för att ladda energi. Vi spelar den när vi startar dagen på lagret och vi spelar även låten precis innan öppning i alla våra butiker.

Och den ska inte bara spelas i öronen på de anställda. Det ska även finnas en hel del nyfikenhet från utomstående. Så pass att den stört nattsömnen för vissa.

Fick till mig från en i teamet att han och familjen inte kunde somna i fredags kväll då det var en förfest som spelade låten på alldeles för hög volym i grannlägenheten. Enligt rykten så har även låten spelats på en av våra konkurrenters kontor. Det känns extra roligt att vi även kan förgylla och ge energi till våra konkurrenter. Det bjuder vi mer än gärna på, säger Bank Bergström.

Nils Lund
nils@ehandel.se