WSJ: Nytänkande försäljning av secondhand. Syftet är inte bara att sälja så mycket som möjligt utan att samtidigt ge konsumenten mer kunskap kring att konsumera mer hållbart.
https://www.wsj.com/articles/madewell-thredup-test-secondhand-store-in-brooklyn-11632427322
eMarketer: Har mathandeln med mat mat även nått en kritisk massa även i Sverige, där det blir svårt att nå nya köpare och att det blir viktigare för dagligvaruhandeln att koncentrera sig på de befintliga kunderna?
https://www.emarketer.com/content/digital-grocery-buyers-have-reached-critical-mass?ecid=NL1014
Ehandel.se: På tal om mat på nätet. Lär er mer om vilken roll Dagab spelar för Axfood.
"Jag tror säkert att e-handeln kommer att fortsätta växa, men just nu finns det mycket osäkerhet kring hur fort det kommer att gå. Jämförelsetalen är väldigt svåra i år också, eftersom tillväxten blev så stark i början av pandemin". säger Dagabs VD.
https://www.ehandel.se/fran-logistikjatte-till-hjartat-av-axfood-dagabs-vd-avslojar-tillvaxtplanen
Och när vi ändå är inne på mat så har Grocery shop precis avslutats i Las Vegas och ni kan lyssna på en recap av eventet här
Jag kan avslöja att det handlade mycket om så kallad Instant food shopping.
Business Insider Australia: Det här borde stärka svenska dagligvaruhandlare varför man måste ta betalt för hemleveranser av mat.
McKinsey: För er som verkligen vill djupdyka i mat trenden.
CNBC: Håll er uppdaterade på hur Amazon Advertising utvecklas.
Ehandelstrender eTalk: Ni är säkert många som redan har koll på E-barometern för Q2 men det skadar inte att lyssna in på denna analys av rapporten.
https://open.spotify.com/episode/4qqy0iCXFoZqJlgmnc684N?si=tLNGaVrJT5iMSD3fiFMzGg&dl_branch=1
För er som ännu inte laddat ner och kollat in den nya interaktiva rapporten kan göra det här. Ett tips: Läs de insiktsfulla intervjuarna jag och Calle gjorde med Cellbes och Bubblerooms VD:ar.
https://www.postnord.se/vara-losningar/e-handel/e-handelsrapporter/e-barometern?