Den svenska e-handlaren Designonline, som bedriver verksamhet i flera europeiska länder, har nu gjort ett stort plattformsbyte. Den nya plattformen ska ge en “kraftigt förbättrad” kundupplevelse.
- Som den e-handlare i vår kategori med absolut högst kundnöjdhet är det viktigt att alltid ligga i framkant för att ge våra besökare den absolut bästa servicen, säger Bank Bergström, VD för Designonline.
Under det senaste året ska man internt ha jobbat med en ny plattform för att kunna hantera den fortsatta tillväxten hos bolaget.
Vad är det för ny plattform och vad hade ni innan?
- Vi går ifrån en Microsoft Commerce Server lösning till Episerver, säger Bank till Ehandel.se.
Några nya funktioner som är extra spännande?
- Det vi ser fram emot mest är att börja kunna jobba mycket mer aktivt med att personalisera innehållet på sajten till våra olika användare. Med över 14 000 artiklar i sortimentet är vi övertygade om att en bra anpassning av hur sidan presenteras kommer att förbättra upplevelsen av sajten och därigenom förbättra kundnöjdheten avsevärt.
Alla bolagets nio e-handelssajter ska nu ha gått över till den nya plattformen. Den svenska hittar vi på Designonline.se och resten under det internationella namnet ScandinavianDesignCenter där företaget använder domänerna .com, no, fi, dk, de, fr, nl och es. Nätbutiken ScandinavianDesignCenter ska ha kunder från över 70 olika länder.
- Med den nya plattformen i drift fortsätter nu den intensiva resan för att bygga en e-handel som inspirerar besökaren till att inreda sitt hem med skandinavisk design och formgivning, meddelar företaget.