H&M-gruppen lämnar ifrån sig ännu en rapport där tillväxten står i fokus. Under det tredje kvartalet omsatte modejätten drygt 55,5 miljarder kronor, 9 procent mer än samma månader årets innan.
H&M-gruppens starka återhämtning fortsätter med ökad fullprisförsäljning och god kostnadskontroll. Försäljningsutvecklingen har fortsatt påverkats av den pågående pandemin med stora skillnader mellan marknaderna, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
För H&M:s del pågick det tredje kvartalet från den 1 juni till och med den 31 augusti. I början av perioden hade företaget fortfarande 180 butiker stängda, men i slutet av augusti ska antalet stängda butiker ha minskats till omkring 100.
Att inte kunna ha öppet som normalt har förstås påverkat försäljningen negativt.
Nedstängningar och restriktioner har fortsatt att dämpa utvecklingen i framför allt Asien. I takt med att restriktioner lättats upp har butiksförsäljningen tagit fart på många marknader samtidigt som onlineförsäljningen fortsatt att öka.
Siffrorna är preliminära. H&M:s niomånadersrapport släpps den 30 september.
LÄS ÄVEN: H&M ökar och vänder till vinst - "vår återhämtning är stark"