ANNONS

Drömstart för Aim’ns nya klubb: “Kommer utvecklas i snabb takt”

Aim'ns VD Robin Mostacero berättar om företagets nya kundklubb

"Ska kunna ge tillbaka till de som gillar oss".

ANNONS

Aimn’s motto “Aim high, dream big” har följt företaget som ett mantra sedan starten. Sedan dess har företagets försäljning gått spikrakt uppåt och allt fler kunder har blivit del av “Aim’n Tribe”, som företagets community kallas.

Nu har företaget utökat sitt universum med en ny klubb, som fått namnet Dream Club. Den är tänkt att komplettera Aim’n Tribe, som i första hand riktar sig till att bygga en gemenskap, medan den nya klubben är tänkt att konvertera till köp.

Vi tog kontakt med Aim’n för att få mer information om hur de båda grupperna ska fungera sida vid sida.

Det är egentligen två olika saker även fast jag kan förstå att det utifrån kan ses som liknande begrepp. Aim’n Tribe är vårt community, egentligen alla kvinnor, flickor eller tjejer som på något sätt har en koppling till vårt varumärke, säger Robin Mostacero, vd på Aim’n, till Ehandel.

The Dream Club är vårt lojalitetsprogram och kundklubb som är en fusion av ett medlemskap för att samla poäng för att vi ska kunna ge tillbaka till de som gillar oss och köper våra produkter men även vårt sätt att ytterligare kunna inspirera och motivera kvinnor världen över.

Den som är med i Dream Club samlar poäng som sedan kan lösas in mot rabatter. Aim’n lovar också personliga inbjudningar till event, förtur till reor och gratis tights när man har köpt tio par. En ganska klassisk kundklubb, med andra ord.

Projektet ligger fortfarande i startgroparna. Det är därför lite tidigt att uttala sig om på vilket sätt Dream Club ska bidra till att “inspirera och motivera” kvinnor, enligt Robin Mostacero.

Vad detta innebär kommer bli än tydligare när Dream Club har fått vara live i någon månad då detta kommer utvecklas i snabb takt framöver.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se