Netonnet firade stora triumfer under 2020 och hade minst sagt konserverat den fina formen under första halvåret på 2021. Nu vill e-handelsjätten växa ytterligare och göra så "med god lönsamhet" och väljer därför att stärka laget på ledande positioner. In kommer en ny retailchef och och en Commercial Lead.
Det blir Thomas Wendell, som haft ledande roller inom hemelektronik hos framför allt Kjell & Company, som tar det förstnämnda uppdraget.
Netonnet är en spännande omniaktör med stark tillväxt så när chansen att vidareutveckla och driva retailverksamheten dök upp var det självklart något jag ville vara en del av. Jag tar med mig min ledarerfarenhet, mitt driv inom retail operations och min målsättning att nå ständig utveckling och förbättring, säger Thomas Wendel i ett pressmeddelande.
Rollen som Commercial Lead/Go-to-market tar Daniel Norén. Även han kommer utifrån med erfarenheter från e-handel inom marknad och försäljning hos bland annat Lensway och Clas Ohlson.
Det som lockade mig var ett fantastiskt varumärke med en bra affärsidé, där kombinationen e-handel, lagershop och fokus på enkelhet är ett framgångsrecept. Jag hoppas kunna bidra till att hålla ihop våra kommersiella planer och se till att vi får ut vårt budskap på bästa sätt, säger han om nya uppdraget.
Netonnets CCO, Sofie Struwe, är mycket nöjd med den nya duon, som ska vara med och driva elektronikjätten mot nya framgångar.
Med Thomas och Daniel ombord blir vi ett urstarkt kommersiellt team. Att vi attraherar duktiga medarbetare från såväl e-commerce likväl som retail tar vi som ett kvitto på att vi gör rätt saker, säger hon.