Fraktaktörerna Unifaun, Consignor och Transsmart går ihop och formar det nya varumärket Nshift. I samma veva köps returtjänsten Returnado upp och blir en del av samma konstellation. Det framgår i ett pressmeddelande.
Tanken är att Nshift ska erbjuda en helhetslösning inom e-handelslogistik med särskilt fokus på optimering och automatisering.
Jag är oerhört hedrad och glad över att bli en del av Nshift vid en så viktig tid i bolagets tillväxt. Samtidigt som vårt namn ändras är vi mer engagerade än någonsin i att fortsätta erbjuda viktiga kopplingar inom leveranshantering, synlighet och effektivitet, vilket våra mer än 90 000 kunder också litar på att vi ska göra, säger Lars Pedersen, vd för Nshift, i en kommentar.
Genom att köpa Returnado, som grundades 2016 av Haider Abdo, får den nybildade gruppen tillgång till “kritisk teknologi” samt en “strömlinjeformad returprocess för avsändare, transportörer och mottagare”, berättar företaget. Företagets tjänst kommer nu att döpas om till “Nshift Returns”.
E-handelsprofilen Sïmon Saneback är medgrundare av investmentbolaget Wellstreet, som gick in med kapital i Returnado redan 2016. Under gårdagen kommenterade han den nya affären i ett inlägg på LinkedIn.
Med stöd av Marlin Equity Partners och Francisco Partners har Nshift ett uppdrag att bli den globala leverantören av lösningar för hantering av molnleveranser inom detaljhandel och e-handel. Grattis till alla inblandade, speciellt till min vän Haider Abdo och resten av teamet.
LÄS ÄVEN: Returnado vill automatisera returer och klagomål
Investmentbolagen Marlin Equity Partners och Fransisco Partners äger tillsammans en majoritet av Nshift.