Tidigare i år tog Mio klivet in i Nacka Forum, som ett steg i att utöka satsningarna på sin e-handel. Tanken var att erbjuda en mindre del av sortimentet på en begränsad yta och istället låta kunderna handla via företagets e-handel.
Vi kommer betydligt närmare kunden med en riktigt attraktiv butik som är anpassad för rådande situation och vår strategi att utveckla Mio till Sveriges destination för möbler och inredning, sade Mios vd Björn Lindblad i samband med lanseringen.
LÄS ÄVEN: Mio storsatsar på e-handel i butik - "ständigt ökande tal"
Nu tas satsningen vidare till Westfield Mall of Scandinavia, där Mio får en total yta på cirka tusen kvadratmeter.
I Nacka Forum låter vi hela sortimentet vara köpbart även om det inte är fysiskt på plats och det har visat sig vara ett spännande koncept som våra kunder har uppskattat. Att nu få fortsätta partnerskapet med Unibail-Rodamco-Westfield och få flytta in i en av Sveriges modernaste köpcenter känns helt rätt, säger Björn Lindblad i ett pressmeddelande.
Med den nya butiken har Mio totalt tio butiker i varierande storlek runt om i Stockholmsområdet.
Det är väldigt roligt att idag kunna meddela att Mio etablerar sig hos oss i Westfield Mall of Scandinavia. Vi ser fram emot att i höst kunna erbjuda våra kunder en bredare mix av möbler och inredning upplevt i en fantastisk fysisk kundupplevelse från en av Sveriges största aktörer inom området. Mio är verkligen i framkant både när det kommer till arbetet med att hitta synergier mellan den digitala och fysiska handeln, samt de viktiga hållbarhetsfrågorna, kommenterar Sofia Rundström, centrumchef Westfield Mall of Scandinavia.
LÄS ÄVEN: IKEA får en fjärdedel av Gallerian: "Långsiktigt mål att få hit dem"