Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Svensk fintech skjuter i höjden – Nu växlar allt fler bolag upp och outsourcar för ökad tillväxt

Utvecklingen går just nu i rasande tempo hos många branscher och fintech är inget undantag. Särskilt i Sverige, där nya fintechbolag ständigt dyker upp på radarn. Precis som i e-handelsbranschen väljer nu många fintechbolag att outsourca framförallt kundtjänst för att fortsätta sin snabba tillväxt.

Få branscher har haft samma spännande utveckling som fintech det senaste året, och tittar man på vilka förutsättningar branschen haft så är det kanske inte speciellt förvånande. Om teknologiska framsteg var bränslet så var Covid-pandemin tändstickorna som gjorde att hela industrin exploderade under 2020. 

Nya, innovativa lösningar som underlättar vardagen för både konsumenter och företag har legat till grund för fintechbolagens stadiga tillväxt, vilket har lett till att många av dessa bolag nu snabbt behöver skala upp sin verksamhet. 

En av de absolut viktigaste komponenterna hos företag som säljer en produkt eller tjänst, är deras kundsupport. Ökad försäljning sätter större press på din kundtjänst och för att bibehålla framgången är det således av yttersta vikt att din kundtjänst följer tillväxtkurvan.

Det mest kostnadseffektiva sättet att lösa ovanstående utmaning på är att outsourca sin kundtjänst. Oavsett om du är en större eller mindre aktör på marknaden så finns det oändligt med fördelar med att outsourca. Det är en flexibel lösning som både sparar dig pengar och gör det enkelt att snabbt skala upp din verksamhet.

Att outsourca kundtjänst är lättare än du tror. Du behöver inte skriva några krångliga avtal, lära dig nya system eller lägga mer tid på utbildning än du hade gjort med lokalt anställd personal på plats.

För dig som driver fintechbolag finns det outsourcingföretag med specialkompetens inom just fintech som erbjuder expertlösningar inom outsourcing. Ett sådant företag är FintechFactory.

FintechFactory grundades av riskkapitalbolaget NFT Ventures, som har ett 40-tal fintechbolag i sin portfölj, och outsourcingbolaget OnlineFactory. Tillsammans erbjuder de skräddarsydda lösningar som är anpassade för just dig som verkar inom fintech.

Så här enkelt går det till i tre steg när du väljer att outsourca kundtjänst med FintechFactory:

Steg 1: Boka ett möte

När du ska outsourca kundtjänst får du en skräddarsydd lösning anpassad efter just din verksamhet. Kontakta företaget för ett möte där du får berätta mer om din verksamhet och ditt behov. Du kommer att få ett konkret lösnings- och avtalsförslag utan krusiduller.

Steg 2: Rekrytering

Med ditt skräddarsydda upplägg redo är det nu dags att dra igång. För att hålla hög kvalitet på vår personal så arbetar vi med dedikerade agenter som har rekryterats utifrån ditt behov. Du välkomnas sedermera att vara involverad i rekryteringsprocessen för att säkerställa att vi väljer rätt kandidat. Du har alltid sista ordet och bestämmer vem som ska representera din verksamhet.

Det är viktigt för oss att din outsourcade personal ska kännas som en förlängning av din verksamhet och att de jobbar direkt för dig. Så vill vi även att kundtjänstagenterna själva känner; att de jobbar direkt för dig.

Steg 3: Uppstart

När vi har rätt person på plats kommer din nya kundtjänstagent, med stöd från vår svenska operations manager, tränas för att sköta din kundtjänst. Sedan är det bara att börja!

Du behöver inte oroa dig för att lära dig nya system och göra förändringar i din verksamhet bara för att du outsourcar din kundtjänst. Vi har inga egna system som vi jobbar i, utan vi arbetar alltid i kundens system. Om behov finns så kan en säker VPN-anslutning till ert online-system upprättas.

 

Ja, svårare än så är det inte. Att outsourca kundtjänst år 2021 är tack vare modern teknik lättare än någonsin. Dessutom tar vi på FintechFactory hand om den största delen av processen åt dig.

Välkommen att höra av dig till oss på info@fintechfactory.se