Vinsten kommer skänkas till organisationen.
Den 6 december lanserade Linn Ahlborgs klädvarumärke, LXA the label, en ny kollektion till förmån för organisationen Friends. Kollektionen innehåller fyra unisex-plagg och går under kampanjnamnet “It’s Cool To Be Kind”.
Som medmänniska bör man alltid agera mot mobbning och för oss på LXA The Label är det extra viktigt att hela tiden arbeta mot ett samhälle där alla barn ska må bra, känna sig hörda och att inte somna med en klump i magen, skriver varumärket i ett pressmeddelande.
Enligt varumärket kommer all vinst kopplad till kampanjen att oavkortat skänkas till Friends och deras arbete med att förhindra mobbning och ge alla barn en trygg uppväxt.
Näringslivets stöd är en livsviktig investering i den förändring Friends kämpar för. Att kunna presentera vårt samarbete med LXA The Label är en glädjande nyhet. Genom att gemensamt engagera oss, var och en på vårt eget unika sätt, kan vi tillsammans belysa och adressera frågor kring mobbning och barns välmående, säger Camilla Winberg, partnerskapschef på Friends.