Kunden i fokus
Flowlife har en platt organisationsstruktur där kundfokus och nöjda kunder hela tiden står i centrum. De satsar mycket på att kunden ska vara nöjda och håller fast vid den gamla devisen ”kunden har alltid rätt” (även när de har fel). Med toppbetyg på flera olika omdömessajter så är det lätt att förstå att kunder uppskattar deras arbete och produkt.
För kundresan har de en väl genomtänkt strategi där de hittar kunder främst på Instagram för att sedan ta dem igenom flera olika kanaler och steg i en relativt lång köpresa. I intervjun berättar Lucas hur de använder e-postmarknadsföring, youtube, SEO, Instagram och Google för att vinna kundernas förtroende. För 2021 förväntas Flowlife nå 80 miljoner kronor i omsättning.
Råd för att starta en framgångrik e-handel
På frågan vilka råd Lucas skulle ge till någon som vill starta en framgångsrik e-handel så svarar han följande:
1. Definiera syftet med er ehandel så att ni delar den långsiktiga visionen och bilden av var ni är idag.
2. Mät allt som går att mäta, men glöm inte bort de långsiktiga målen.
3. Tänk på kvalité. Word of mouth ska inte underskattas och sanningen är den att det är bättre att ha en dyr kund än en missnöjd kund.
Hör mer om råden och om Flowlifes framgångsresa i avsnittet som du hittar här eller där poddar finns.
Medverkande: Lucas Wasniewski
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel