I början av året kunde vi för första gången berätta om Sisterly Tribe, ett helt nytt yogamärke som grundats av e-handelsprofilen Kristin Hars, även känd som Bubblerooms CCO.
LÄS ÄVEN: E-handelsprofilen startar eget: "Livet är kort"
Sedan dess har e-handlaren avancerat i både räckvidd och försäljning. I dag meddelar Kristin Hars att företagets produkter kommer att säljas på NK i Göteborg under augusti månad.
Det har alltid varit en dröm för mig att finnas på NK och när möjligheten kom att lansera en pop-up där så tog jag den. Vi ser fram emot att erbjuda NK:s kunder våra produkter och hoppas att de kommer tas emot väl, säger Kristin Hars i ett uttalande.
Satsningen blir Sisterly Tribes första popup-butik, men märket har under sommaren haft viss fysisk närvaro, berättar Kristin för Ehandel.
Jag var med och sponsrade Falsterbo Wellness Week som är ett yoga- och träningsevent utvecklat av Yoga Breakfast Club, tillsammans med The Place Stockholm där jag hade möjlighet att visa upp och sälja mina produkter för deltagarna. Varumärket och produkterna fick en jättefin respons. Det var många som handlade på plats och många fick upp ögonen för varumärket för första gången.
Sisterly Tribes popup på NK kommer att ha öppet augusti ut.
Varför är det viktigt för er med popup-butiker?
Även om Sisterly Tribe främst är ett digitalt varumärke med fokus på e-handel, så tror jag på en kombination av fysisk och digital närvaro. Eftersom vi är ett nystartat företag är det i dagsläget främst ett sätt för oss att introducera varumärket. Genom popup-butiker får jag en möjlighet att nå ut till nya kunder samt ge kunder en möjlighet att se och känna på produkterna innan de handlar.
Det är också en möjlighet till direktkontakt med kunder där jag kan få värdefull feedback om produkterna.
Hur gick det till när ni fick in en fot på NK? Var det de som bjöd in eller tog du kontakt?
Jag såg ett inlägg om NK:s Guest by NK-koncept och tog kontakt.
Sisterly Tribe har nu varit igång i lite drygt ett halvårs tid och beskedet är att försäljningen har gått “bättre än förväntat”.
Första droppet sålde slut så vi hade några månader när vi inte hade så många färger och storlekar att sälja. Sverige är den största marknaden, men vi har sålt till 13 olika länder, främst i Europa, och vi har redan många kunder som har kommit tillbaka för att köpa fler färger.
Det största fokuset har varit på att ta fram bra produkter som kunderna är nöjda med och det har jag fått ett kvitto på under våren. Alla recensioner på sajten har varit femstjärniga och jag har fått kunder som har mailat och skickat meddelande på instagram om hur mycket de tycker om produkterna, vilket är den bästa feedbacken man kan få, avslutar Kristin Hars.