I april skrev vi om e-handeln Simple Feast som precis avslutat en crowdfunding-runda på 20 miljoner kronor. Företaget fick dock stark kritik för att inte vara öppna med sina siffror till backare och potentiella backare av kampanjen.
LÄS ÄVEN: Simple Feast tar in 20 miljoner – får stark kritik för dålig transparens
Trots kritiken så drogs alltså investerarna till erbjudandet och rundan slutade på närmare 20 miljoner kronor, en bra bit över det planerade målet på 1 miljon euro.
Nu meddelar dock Simple Feast att crowdfunding-kampanjen inte kommer att verkställas.
Vi har lärt oss genom åren att prova nya saker och att alltid vara i frontlinjen inte betyder att det alltid går som planerat. Som redan informerats av Crowdcube kan vi inte erhålla de nödvändiga godkännandena som krävs för att fortsätta med Crowdcube-kampanjen just nu. Ditt ursprungliga löfte om investering upphävs - ingenting kommer att debiteras, skriver medgrundaren och vd Jakob Jønck, till de som försökt backa företaget, och avslutar med:
Vi ber verkligen om ursäkt för besväret och den tid och ansträngning du har lagt på att investera i Simple Feast.
LÄS ÄVEN: E-handlaren efter crowdfunding-floppen: "Enormt olyckligt"