ANNONS

Bubbleroom går ut i Europa: “Vi är redo att växla upp”

Kristin Hars, CCO

Tar hjälp av e-handelsjätten Zalando.

ANNONS

Den svenska e-handeln Bubbleroom meddelade nyligen att de bygger nytt huvudkontor och distributionscenter för att kunna möta framtidens logistikutmaningar. Detta för att kunna fortsätta leverera omsättningstillväxt.

LÄS ÄVEN: Bubbleroom bygger nytt och flyttar hela verksamheten

Nu meddelas ytterligare ett steg som uppenbarligen också ska hjälpa till att öka omsättningen. Bubbleroom har nämligen ingått ett samarbete med Zalando för att nå ut i Europa.

Från och med idag ska företagets egna varumärken finnas tillgängliga för försäljning på Zalandos plattform.

Efter att ha fokuserat på tillväxt i Norden de senaste åren är vi nu redo att växla upp vår expansion utanför Norden. Genom Zalando kan Bubbleroom möta över 40 miljoner aktiva kunder i Europa och vi ser fram emot att erbjuda nuvarande såväl som nya kunder Bubblerooms fantastiska produkter, säger Kristin Hars, CCO på Bubbleroom, i ett pressutskick.

Bubbleroom har idag egna sajter i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Hos Zalando kommer man även att sälja till Sverige och Danmark men lägger där till Tyskland och Holland som nya marknader. Planen är dock förstås att utöka antalet länder under de kommande månaderna.

Bubbleroom har tidigare haft viss försäljning utanför Norden men vad vi kan se är deras EU-sajt numera nedstängd. Zalando verkar alltså bli den valda vägen ut i Europa.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se