Harald Nyborg grundades i Danmark 1904 och har i dag 35 varuhus, varav tio i Sverige. Man har inte tidigare haft en egen e-handel, men på senare tid har lågpriskedjan märkt av en allt större efterfrågan från kunder att de även vill kunna handla på nätet.
För att tillgodose den efterfrågan, samt för att kunna erbjuda en utökad service till sina butiker, så har Harald Nyborg nu tagit fram en e-handelsslösning.
- Vi har tittat på att införa postorder/e-handel i Sverige i över tio år, men det var först vid kontakten med EcomPartner som vi hittade en för oss och våra kunder kostnadseffektiv lösning, säger Erling Daell, vd och delägare Harald Nyborg.
Drivs med Magento
Den nya e-handelslösningen är baserad på Magento, en av världens största e-handelsplattformar. Och lösningen till Harald Nyborgs sajt har EcomPartner utvecklat i nära samarbete med Magento. De har även gjort en helt specialanpassad lösning i systemet för att matcha Harald Nyborgs specifika behov.
- Vi ville finna en kostnadseffektiv men kraftfull, flexibel och skalbar e-handelslösning med tillhörande drift och management organisation, svaret på detta fick vi genom EcomPartner. Här ingår allt från e-handelsplattformen Magento samt distribution, kundtjänst, orderutkörning, returhantering och E-commerce management. Med denna lösning får vi en väldigt låg affärsrisk och låga fast kostnader vilket gynnar de som handlar hos oss samtidigt som lösningen är skalbar efter organisationen och våra kunders behov, Säger Peter Ålenius, kedjechef på Harald Nyborg i Sverige.
Källa: Press