ANNONS

Klarnas Tillväxtjakten har startat för 2013

Klarnas Tillväxtjakten har startat för 2013

Klarnas numera årliga tävling, Tillväxtjakten är i full gång. Såväl nyetablerade e-handelsaktörer som entreprenörer i uppstartstankar kan nu anmäla sig och försöka ta hem titeln och prissumman på 50 000 kronor.

ANNONS

Förra året anmälde sig 81 företag till Tillväxtjakten, nu är det dags för 2013 års upplaga. Det här är tredje året i rad som Klarna arrangerar tävlingen och även i år gör man det i samarbete med Nordic eCommerce Knowledge.

Målet med Tillväxtjakten är att lyfta innovativa affärsidéer som har potentialen att utveckla e-handeln, och ge personerna bakom dem bättre förutsättningar att genomföra dem.

– I Tillväxtjakten kan såväl nyetablerade e-handelsaktörer som entreprenörer i uppstartstankar delta. Det viktigaste är potentialen i verksamheten och en tydlig ambition att växa och utveckla e-handeln, skriver Klarna i ett pressmeddelande.

Shapy.se vinnare 2012

I juryn sitter Pär-Jörgen Pärson som i dag driver riskkapitalbolaget Northzone och även sitter i styrelsen för bland annat Spotify, Klarnas CEO Sebastian Sietmiatkowski och Mathias Hedlund, COO på Klarna.

Den 9 maj är sista dagen att anmäla sig och kort därefter kommer man att utse de tre finalisterna. Den 31 maj får finalisterna sen chansen att presentera sina affärsplaner för juryn i samband med Nordic eCommerce Summit, innan vinnaren slutligen presenteras på stora scenen.

Priset består av en prispott på 50 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel.

Förra året tog Shappy.se hem titeln i kamp med de andra två finalisterna CardApp och E-avtalet.se som vi skrivit om tidigare.

Källa: Klarna

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se