En tillväxt på 81 procent till drygt 183 miljoner och ett rörelseresultat som nådde upp i strax under 60 miljoner kronor efter en ökning på nära 600 procent. Så såg siffrorna ut när e-handlaren Photowall nyligen presenterade sitt senaste räkenskapsår.
LÄS ÄVEN: Postersuccén krossar allt motstÃ¥nd - ökar resultatet med 600 procentÂ
I företagets årsredovisning för 2020 gick det bland annat att läsa att framgångarna berodde på ett förbättrat erbjudande i kombination med lyckade marknadsföringsinsatser. Men det finns fler parametrar än så.
Det är många faktorer men framför allt har vår internationella expansion varit framgångsrik, skriver Niklas Lagander, COO på Photowall, i ett mejl till redaktionen.
De senaste åren har inneburit en boom för e-handel i kombination med posters och tavlor. Som exempel tog Photowalls branschkollega Desenio tidigare i år klivet in på börsen efter att under förra året ha nuddat vid en miljard kronor i omsättning.
LÄS ÄVEN: Desenio flyger fram på börsen - dubblar och slår 400 miljoner
Det saknas knappast aktörer inom väggkonst-segmentet, och det verkar gå bra för flera av er. Vad är hemligheten?
Bra fråga. Framför allt tror jag det är viktigt att inte stirra sig blind på konkurrenterna utan hitta sin egen väg och nisch och se till att man i denna ligger i framkant.
Det här året fokuserar Photowall bland annat på att förbättra kundupplevelsen i företagets e-handel, samt att utöka sortimentet och lägga till nya marknader.
Var tror du att ni landar i omsättning?Â
Vi räknar med cirka 60 procents ökning under 2021.