ANNONS

Earn to burn, Mattkungen och Omnichannel

ANNONS

Ehandel.se: Mycket intressant intervju med Michael Lindskog, vd på Rugvista om att bland annat äga vertikalen "mattor" och varför de har en Amazon strategi mm.

https://www.ehandel.se/flygande-succen-som-vagrar-mattas-av-nu-ska-de-erovra-europa

WST: Att hyra istället för att köpa är en stark trend men även denna affärsmodell tror jag forfarande inte är färdigutvecklad. Rebecca Minkoff testar en ny variant. Hyr två veckor för 25 % av produktens pris.

https://www.wsj.com/articles/rebecca-minkoff-makes-some-items-available-to-rent-without-a-monthly-subscription-11622138687

Scott Galloway: Mycket tänkvärt skrivet av Scott om bland annat "The We work gen".

https://www.profgalloway.com/mework/

Handelsrådet: Handelns ekonomiska råd har kommit med sin årliga rapport.

https://handelsradet.se/ekonomiska-radet/

Jag kan rekommendera att läsa från sid 40 och framåt som handlar om "strukturförändringar i handeln".

Rådet skriver om olika scenarior och kommer fram till  att jag och Carl-Fredriks Teders prognos bedömning som vi gav när vi presenterade E-barometerns årsrapport 2020 är lite väl försiktig.

Mycket intressant läsning.

https://handelsradet.se/ekonomiska-radet/

Market Premium bakom betalvägg: Apoteksgruppen satsar på fullskalig e-handel pga av ändrat köpbeteende.  Det har inte varit någon direkt röd tråd i Apoteksgruppens e-handelsstrategi men förhoppningsvis har de nu bestämt sig .

Seeking Alpha: "Why the future of retail is omnichannel"

https://seekingalpha.com/article/4430473-amazon-vs-brick-and-mortar-why-the-future-of-retail-is-omnichannel

 

Arne Andersson
arne@ehandel.se