ANNONS

15 minuter med Kattis, Ikea säljer möbler från vägkanten mm.

ANNONS

 

Customer experience rollen på företagen är och kommer att bli viktigare och viktigare. I senaste E-barometern uppmärksammade och intervjuade jag och Carl-Fredrik Teder Marie Holmqvist CXO Royal Design och igår lyssnade jag Kattis Åström som är CX strategist på Adlibris. Det är alltid lika intressant och energigivande att lyssna och prata med dessa två 100 % CX fokuserade personer.

Eftersom nyhetsflödet är lite tunt den här veckan kan jag passa på att ge tips på ett par till bra podavsnitt:

 

och på samma tema kan jag strakt rekommendera intervjun med Poshmarks Trace Sun. Här tycker jag man får en mycket tydlig bild av vad som menas med "purpose driven commerce". Är det inte dags för ett likande företag i Sverige?

Ja nu har ni lite att lyssna på ett tag😀

Övrigt jag snappat upp sedan igår

Ehandel.se: Ikeas namn på sin kampanj väckte mitt intresse:

https://www.ehandel.se/ikea-lanserar-the-trash-collection-mobler-fran-vagkanten

Market Premium (bakom betalvägg): 15 ledande retailpersoner är försiktigt optimistiska när samhället öppnar upp. Jonas Arnberg HUI tror sommaren kan liknas vid ett kosläpp.

I artikeln är det  en  framstående retailperson som sticker ut i sina framtidsspaning: "Vi vill gå ut och nöjeshoppa i riktiga butiker – och vi vill inte se några fler paket utanför dörren".  

Min kommentar: Häpnadsväckande syn på framtiden för retail

SVD Näringsliv: Intressant intervju med Wolts VD

https://www.svd.se/vill-inte-anstalla--for-att-skapa-fler-jobb

Breakit: Spännande låslösning. "inside the Box"  Bolaget samarbetar med spelare som Postnord, DHL, Premo (tidningsbud) och Apotea. Något som förklarar varför Apotea-grundaren Pär Svärdsons bolag Laulima investerade när Inside the box nyligen tog in 5 miljoner kronor.

https://www.breakit.se/artikel/29046/inside-the-boxa-smarta-las-ska-maxa-dina-paket-backas-av-par-svardson

Allt för idag. Vi hörs imorgon igen

Arne

Arne Andersson
arne@ehandel.se