Efter en tids kämpande såg den dåvarande ägaren MQ ingen annan utväg än att försätta modekedjan Joy i konkurs. Beskedet kom för drygt ett år sedan, precis i samband med att pandemin slog till. I slutet av förra året meddelades det dock att Joy hade räddats och att företaget skulle göra comeback i digital form.
LÄS ÄVEN: Joy återuppstår - branschprofilen blir ny VD
Sedan dess har planeringen fortsatt lite i det tysta.
Under våren 2020 så gick tyvärr klädkedjan Joy i konkurs. Joy har sålt kläder till kvinnor över hela Sverige sedan 1971. Vi, Sofia Valentin, Anna Ullman Sersé och Åsa Parsmo tyckte det var otroligt sorgligt att en sådan anrik och bra klädkedja skulle försvinna från den svenska klädmarknaden, så därför bestämde vi oss för att köpa upp det som fanns kvar av Joy och starta om verksamheten. Nu jobbar vi, tillsammans med resten av vårt grymma gäng, på comeback, skrev företaget för tre månader sedan i ett inlägg på LinkedIn.
Nu meddelas det i samma forum att den nya sajten har sett dagens ljus. De första dagarna testades Joyshop.se endast för ett antal av företagets tidigare kunder, men nu är sidan öppen för alla.
Även om det fortfarande finns många saker vi vill förbättra och produktutbudet är begränsat är vi angelägna om att få komma igång på riktigt, fortsätter företaget i ett inlägg som publicerades tidigare i veckan.
Företagets vd Anna Ullman Sersé är glad och stolt över att nya Joy nu har gjort premiär.
Äntligen kan man handla på Joy igen! Mycket jobb kvar och begränsat utbud men ändå så kul att vara live! skriver hon.
LÄS ÄVEN: Därför offrade MQ Joy: "Stoppa blödningen och rädda koncernen"