ANNONS

E-handlaren satsar på digitaliserad fysisk butik: "Varit en framgång".

"Nu tar vi nästa steg".

ANNONS

E-handlaren Wakakuu, som specialiserat sig på mode och accessoarer lanserar en ny butik i Hovås, Göteborg. Butiken öppnar i Nodi-huset, är ritad av White arkitekter, och ska bli en viktig del i bolagets omnikanalstrategi.

Den fysiska butiken har alltid varit viktig för Wakakuus varumärke och har varit en framgång sedan etableringen för många år sedan och nu tar vi nästa steg mot en mer integrerad upplevelse, säger Maria Tollemark, vd och partner på Wakakuu, i ett pressmeddelande.

Bolaget gör ingen hemlighet av att man är sprungna ur den digitala myllan. Redan på utsidan av butiken möts kunderna av en 2 x 3 meter stor digital skärm och även inne i butiken får man möjligheten att leta igenom hela sortimentet på digitala skärmar.

Kläderna kan sedan hämtas i butik eller skickas hem till kunden.

Vi har alltid varit kända får vår fina service och personal och nu lyfter vi helhetsupplevelsen till samma nivå, avslutar Maria Tollemark.

Wakakku omsatte 69 miljoner kronor och gjorde en förlust på 13,6 miljoner kronor under 2019.

Nils Lund
nils@ehandel.se