ANNONS

De gör influencers till e-handlare - slog 8 miljoner på ett kvartal

Josefine Abrahamsson, vd på Hubso

"Rör oss med stormsteg mot de mål som vi har satt upp".

ANNONS

Intresset för marknadsföring med hjälp av influencers verkar inte mattas av. Tvärtom faktiskt. Det märks inte minst hos Hubso som under årets första kvartal ökade omsättningen med 125 procent till 8,1 miljoner kronor, rapporterar Influens.se.

Sverige är en marknad med många starka influencers och Hubso har idag några av Sveriges absolut främsta influencers varumärken i sin portfölj. 2021 har börjat positivt och vi rör oss med stormsteg mot de mål som vi har satt upp, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Samtidigt bygger man nu ett modevarumärke för kläder och accessoarer tillsammans med Emelie Lindmark, bolagets första internationella influencer, som ska gå live under andra halvåret 2021 och ge bolaget en helt ny geografisk närvaro.

Men innan dess ska man också hinna med att lansera sitt eget varumärke lagom till sommaren.

Hubso kommer även att lansera ett eget inhouse varumärke, som planeras att ha en första lansering redan innan sommaren. Grunden till varumärket kommer från den data och de insikter som Hubso fått genom åren och genom de lanseringar som skett. Vi kommer naturligtvis följa denna första historiska lansering med spänning, skriver bolaget i rapporten.

Nils Lund
nils@ehandel.se