ANNONS

Jysks e-handel igÄng igen: "Har arbetat dygnet runt"

Daniel Persson, kommunikationschef Jysk Sverige

"Oerhört tillfredsstÀllande".

 

 

ANNONS

Efter ett ovanligt hÄrt tryck som kulminerade i mitten av mars blev Jysk till slut tvungna att stÀnga sin e-handel, vilket vi kunde berÀtta om i förra veckan. Den stora mÀngden order i kombination med för lite lageryta och otillrÀckliga fraktmöjligheter gjorde att företaget till slut inte sÄg nÄgon annan utvÀg Àn att ta det historiska beslutet.

LÄS ÄVEN: VD:n om historiska stĂ€ngningen: "Hade helst velat slippa"

Nu kan vi dock rapportera att Jysks e-handel Äter vÀlkomnar nya bestÀllningar. Företaget erbjuder upphÀmtning i butik och leverans till postombud, men har Ànnu inte öppnat upp för hemleveranser.

E-handeln har till viss del öppnat. BestÀllningar rörande varor som kan hÀmtas ut hos postombud och i vÄra butiker Àr Äter öppna. Större paket med hemleverans dröjer ytterligare nÄgra dagar innan det kan Äterupptas, sÀger Daniel Persson, kommunikationschef pÄ Jysk Sverige, till Ehandel.

Vi har arbetat dygnet runt, alla veckans dagar för att komma ikapp och ser nu att vi börjar komma i fas. Det Àr sjÀlvklart oerhört tillfredstÀllande att vi kan öppna webbutiken igen, sÀrskilt eftersom vi vet att mÄnga kunder vill handla online i dessa tider.

Daniel Persson vill inte delge nÄgra exakta siffror, men berÀttar att de anstÀllda pÄ företagets centrallager i NÀssjö har gjort ett "enormt jobb". Han varnar dock för att företagets e-handel fortfarande dras med en del förseningar.

Det kan Àven fortsÀttningsvis vara viss försening i leveranserna pÄ uppemot en vecka, givet att vi har varan i lager.

NĂ€r tror du att ni kan erbjuda hemleverans igen?

Vi hoppas pÄ mÄndag eller Ätminstone i början av nÀsta vecka.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se