ANNONS

E-handlaren slår 15 miljoner - nu ska deras trosor bli globala

Felicia Lönnqvist och Faye Flensburg

"Vi har fått en otrolig respons".

ANNONS

Underklädesmärket och e-handlaren Lace Laboratory har etablerat sig i Norden och Nederländerna men har nu ett större mål i sikte. Nämligen att erövra resten av världen.

Vi har fått en otrolig respons på de nya marknaderna vi har gått in i och vi ser en enorm potential att fortsätta växa där - men även att expandera vidare globalt. Därför har vi under våren rekryterat spetskompetens inom marknad, e-com och finans för att fortsätta vår tillväxtresa, säger Faye Flensburg, grundare och vd för Lace Laboratory, i ett pressmeddelande.

Spetskompetensen har hämtats från bolag som Daniel Wellington och Amazon, som är väl bekanta med att breda ut sig globalt.

Lace Laboratory lanserades 2018 och 2020 var omsättningen uppe i 15,3 miljoner kronor. En rejäl ökning från 4,6 miljoner från året innan. Man påbörjar även en ny investeringsrunda för att kunna fortsätta växa i Europa under året och sedan ge sig in i Asien.

Vårt mål är att bli ett globalt trosbolag med hjälp av vår hängivna community. Tillsammans så för vi produktutvecklingen framåt och skapar det som marknaden efterfrågar. Vi lanserar två nya modeller senare i år, som tar oss ett steg närmre vårt mål - en given destination för kvinnor världen över när det kommer till trosor, säger Faye Flensburg.

Nils Lund
nils@ehandel.se