Fyndiq som 2011 omsatte 8 miljoner kronor ökade detta till 56 miljoner för helåret 2012. Målet för 2013 sägs vara att ha ett större utbud än Ullared, det fysiska varuhuset som Fyndiq ser upp till.
- Vi gillar verkligen Ullared. Det är kul att kunderna åker dit ibland. Sen får de gärna handla hos oss resten av tiden. Vi har ju öppet dygnet runt, säger Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.
Företaget har som vi rapporterat tidigare haft problem med den starka tillväxten. Och tillväxten verkar fortfarande kännas av även om vi hört om förbättrade uppläggningstider och snabbare hantering av kunders och e-handlarnas ärenden.
– Vi har gjort ett fantastiskt 2012 och befinner oss nu i en väldigt spännande tillväxtfas. Inför 2013 är det stort fokus på rekrytering så att vi kan fortsätta växa, säger Dinesh.
Vi får veta att det nu finns över 60 000 produkter till salu på Fyndiq och deras utbud ska öka med ungefär 500 produkter per dag. Antal handlare sägs även öka med 50 per månad och ligger nu runt 800.
Fyndiq älskar dock statistik, vilket vi vet sedan tidigare, och det förvånar oss inte att de satt ihop infografik med statistik ifrån 2012. Ni finner denna nedanför.
Källa: Press