Macys ska vara känt i USA för att ha en av landet bästa e-handelssajter och lojalitetsprogram bland de större återförsäljarna.
Men företagets butiksanställda är inte lika positivt inställda. Nelson Springer som jobbar som skoförsäljare i en av Macys flaggskepsbutiker i New York, säger att hans lön direkt påverkas av företagets ökade försäljning på nätet.
Anledningen är att Macys försäljare får 8 procents provision på det de säljer, säger Springer. Och enligt honom själv tjänade han 5000 dollar mindre under 2012 på grund av den ökade näthandeln.
Näthandla i butik en lösning
Springer säger att han ofta hjälper kunder i butiken, som sen går hem och handlar skorna på nätet i stället.
– Jag hade en kille i butiken för drygt sex månader sedan. Jag tillbringade en halvtimme med honom, och provade fyra olika par skor innan han reste på sig och sa" Tack, nu vet jag vad ska ha när jag köper dem på nätet.
Macys har försökt att få bukt med problemet genom att låta försäljarna genomföra nätköpet i butikerna åt kunden, så att de ändå ska få sin provision.
Källa: Business Insider