Sponsrat Innehåll

Svenskt BPO-företag bakom e-handelssatsning

outsourca
Svenskägda OnlineFactory ligger bakom den nystartade webbutiken artdesign.ph som nu breder ut sig över Filippinerna, där företaget har sin bas. För att nå ut på marknaden använder man sin mångåriga erfarenhet inom influencer marketing.

OnlineFactory har under flera års tid hjälpt svenska e-handlare med att outsourca kundtjänst och influencer marketing. Nu har man även gjort en satsning inom e-handel med webbutiken Artdesign.ph.

Artdesign.ph gick på bara ett par veckor från idé till lansering på den Filippinska marknaden. Företagets vision är att erbjuda trendiga och prisvärda posters över hela landet.

Redan från start har man valt att ta kontroll över både tryckeri, leverans och design. Företaget har egna grafiska designers som skapar motiven som säljs. Man har egen printer som trycker upp kundernas order och man har egna chaufförer som levererar inom Metro Manila. För leveranser utanför huvudstaden använder man etablerade speditörer.

Som nystartad webbutik är det viktigt att bygga upp en kundbas och ett av de mest kostnadseffektiva sätten att göra det är att outsourca influencer marketing. Detta är ett välbeprövat koncept som skördat stora framgångar för giganter som NA-KD och Daniel Wellington.

Influencer marketing går ut på att skapa samarbeten med influencers, främst via Instagram. Fördelen är att du kan prickskjuta för en specifik målgrupp genom att rikta dig mot influencers inom ett särskilt intresse, vars följarskara har ett uttryckt intresse för den typ av produkt du säljer.

OnlineFactory har utvecklat en så kallad SODE-modell som inriktar sig speciellt mot micro-influencers, vars följarskara typiskt består av ca 1 000 till 15 000 följare. Här hittar du profiler med bra engagemang från sina följare och kostnaden för ett samarbete är långt mer fördelaktig än om du skulle rikta dig mot större influencers. Detta låter dig skapa åtskilliga samarbeten och din ROAS blir i regel mycket bättre.

Resultatet blir ett kostnadseffektiv marknadsföringsverktyg där du snabbt når ut till ett stort antal nya kunder utan att behöva avsätta en kritisk del av din budget.

Ytterligare en fördel som e-handlare kan dra nytta av när det gäller influencer marketing, är att det enkelt går att skräddarsy ett upplägg där du bestämmer marknad, erbjudande och arbetsvolym. Du kan enkelt justera samtliga parametrar när som helst och du vet inom kort vad som fungerar för just din verksamhet.

Läs mer om influencer marketingOnlineFactory.se.

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap