Att 2020 blev bygg- och inredningsbranschens år har förmodligen inte undgått någon. är pandemin tvingade oss att hålla oss hemma valde helt enkelt fler att lägga mer tid och pengar på hem och trädgård.
Nu hoppar även e-handelsföretaget Stayhard, som etablerat sig som ett modeföretag för män, på inredningståget. Detta genom att lansera det nya affärsområdet Home & Lifestyle. Enligt ett pressmeddelande från företaget är tanken att den nya kategorin att "tillgodose fler av målgruppens livsstilsbehov".
Den nya satsningen omfattar ett nytt varumärke, som fått namnet Studio Total Home, som till en början ska erbjuda ett sortiment inom bad och bädd. Kollektionen uppges vara fokuserad på hållbarhet och mestadels ekologisk.
I djungeln av material, funktionalitet och komfort och framför allt trendfaktorn över ett snyggt stylat hem, hoppas vi kunna hjälpa vår kund att hitta det bästa och mest relevanta för just honom och även hjälpa honom i ”know how” om han behöver, säger Mikaela Berntson, inköpschef på Stayhard, i ett pressmeddelande.
Den första kollektionen släpps den 4 februari, men inredningssortimentet kommer att byggas ut efterhand.
Detta är början på en vidare resa med vårt sortiment och helhetserbjudande med målet att på sikt erbjuda betydligt mer för vår målgrupp än bara produkter relaterade till hans garderob. Sortimentsrelevansoch att noga selektera produkter, varumärken och kategorier i linje med vår kunds intressen och livsstilmönster är i vårt yttersta fokus just nu.
LÄS ÄVEN: Miljardregn över byggjätten - "tre miljoner order"