ANNONS

Amazon utökar sina prenumerationstjänster

Amazon utökar sina prenumerationstjänster

Amazon utökar prenumerationstjänsten ”Subscibe and Save” i Storbritannien. Samtidigt passar man på att lansera ett nytt medlemskap riktat mot barnfamiljer.

ANNONS

Nätjätten fortsätter satsningen på sin prenumerationsbaserade tjänst ”Subscribe and Save”. En tjänst som för tillfället är i teststadiet i Storbritannien men som ger kunderna regelbundna leveranser av dagligvaror och förbrukningsprodukter.

Kunderna kan själva välja de varor som de behöver regelbunden påfyllning av, till exempel blöjor och djurmat. Sedan levereras varorna automatiskt enligt ett schema med förbeställd tid och plats.

– Satsningarna på snabbrörliga konsumentprodukter är strategiskt viktiga för företagets tillväxt, säger Ajay Kavan, vice vd för området konsumentprodukter på Amazon.

Vill locka barnfamiljer

Amazon har också lanserat ”Amazon Family” för sina kunder i Storbritannien. Ett medlemskap med målet att locka till sig fler barnfamiljer, och som de själva säger, hjälpa dem att spara tid och pengar.

Medlemskapet ska sedan tidigare finnas i Tyskland men nu provar man det på en ny marknad. Anslutna familjer erbjuds rabatter på olika produkter som riktar sig till familjer med barn i yngre åldrar.

Varje månad får de via mail skräddarsydda erbjudanden på till exempel barnmat, barnskor och barnböcker baserat på deras inköpsvanor till ett värde av 50 pund.

Nya medlemmar av ”Amazon Family” får även ett tre månaders ”Amazon Prime” abonnemang gratis. En service som erbjuder obegränsat antal leveranser, senast nästa dag, till en fast årlig avgift.

 

Källa: Marketing Week

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap