Ellos Group meddelade tidigare i år sin strategi där heminredningsvarumärket Jotex skulle lanseras i flera europeiska länder. Nu har startskottet gått och man har klivit in i såväl Tyskland som Polen.
Vi arbetar intensivt med att ta Ellos Groups skalbara affärsmodell och e-handelsplattform ut i Europa och det löper på enligt plan och i takt med marknadsutvecklingen. Framgångarna inom heminredning har varit betydande de senaste åren och Jotex är det första varumärket att lanseras i Tyskland och Polen. Inom kort tar vi vår skalbara modell, onlinebutik och uppskattade sortiment till flera andra marknader i Europa, säger Hans Ohlsson, vd på Ellos Group, i ett pressmeddelande.
Man har bland annat marknadsfört sin ankomst med lokala influencers och bolaget meddelar att man har fått "ett mycket positivt mottagande" i båda länderna. De är dock långt ifrån slutstationen. I januari 2021 rullar nämligen expansionståget vidare till Holland och Österrike, innan det är dags för ytterligare äventyr.
Mot bakgrund av den tillväxt som vi har upplevt de senaste åren och den starka heminredningstrend som vi nu ser känns det riktigt spännande att Jotex tar steget ut i Europa med vårt marknadsledande erbjudande inom heminredning. Vi har tydliga indikationer på att det finns en efterfrågan på våra heminredningsprodukter på flera europeiska marknader och detta har vi även fått starka indikationer på från vår inledande och framgångsrika lansering i Tyskland och Polen, säger Peter Keerberg, vd för Jotex.