Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Sömlös shopping med Glitter och Askås

1992 öppnade Glitter sin första butik och idag har kedjan omkring 165 fysiska enheter i fyra länder. 2016 drog bolaget igång försäljning online och i november i år nylanserades Glitters e-handel med Askås som leverantör.

– Det känns fantastiskt bra och tillsammans med Askås vill vi skapa en av marknadens bästa kundupplevelser online, säger Caroline Snabb som är E-commerce Manager på Glitter.

Stabil och smidig e-handelsplattform som grund, en sajt med hög konvertering och integrationer till POS-systemet Sitoo och CRM-plattformen Voyado. Detta var grundläggande krav när Glitter sökte ny e-handelspartner för sina sajter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

– Vi satt på Magento 1 som hade ”end of life” tidigare i år och var mer eller mindre tvungna att byta plattform. Vi letade länge och väl och träffade många olika leverantörer innan vi bestämde oss för att gå med Askås.

Sitoo och Voyado

Askås nya integrationer till Sitoo och Voyado har ingått som centrala delar av projektet. Med tanke på Glitters ställning som en av de ledande butikskedjorna i norra Europa inom smycken och accessoarer är begrepp som omnikanal och unified commerce helt naturliga. En satsning på e-handelsverksamheten görs parallellt och tillsammans med handeln i de fysiska butikerna.

– Det var avgörande för oss. Utan integrationer till dessa två system hade vi inte kunnat bygga den sömlösa kundupplevelse vi strävar efter. Vi vill att vår kund exempelvis ska kunna utnyttja personliga erbjudanden på samma sätt både online och offline och det ska gå att se alla köp oberoende av säljkanal.

Jonas Askås, VD på Askås

Jonas Askås, VD på Askås, lyfter fram Glitter som en spännande och duktig kund på en mängd olika plan.

– Vårt samarbete har inletts på bästa sätt där vi tillsammans har lanserat den nya e-handeln. Vi ser mycket fram emot att fortsätta bidra till Glitters utveckling som stark e-handelsaktör, men också att gemensamt ta nästa steg och utveckla ett starkt omnikanals-erbjudande där man växer sömlöst i alla kanaler och på alla marknader, säger Jonas Askås.

När vi nu snart lägger ett synnerligen speciellt 2020 till handlingarna blickar Caroline Snabb och hennes kollegor på Glitter framåt med självförtroende. Erfarenheterna från årets Black Week och julhandeln visar att grunden till en framgångsrik online-försäljning är på plats.

Samtidigt finns det långt gångna planer att addera ny funktionalitet på sajten och att utveckla det samlade erbjudandet till kunderna – oavsett säljkanal.

– Detta är bara början på en pågående process och aldrig något som blir klart. Vi vill ständigt utveckla och göra det som är bäst för våra kunder. Med Askås som partner vill vi skapa en av marknadens bästa kundupplevelser online, säger Caroline Snabb.

Fem skäl att välja Askås

Erfarna.
Funnits i branschen i drygt 20 år och har trovärdighet, hög teknisk kompetens och branschkännedom in-house.

Lyhörda.
Flexibla och snabba på att utveckla lösningar som kunderna efterfrågar.

Integrerade.
Rätt kopplingar på plats till PSP, ERP och logistikpartners. På tårna när det gäller nya integrationer som marknaden och kunderna kräver.

Mångsidiga.
Askås e-handelsplattform har paketeringar, funktioner och prislappar som passar alla. Oavsett om du startar från grunden med begränsad budget eller om du är etablerad och söker ny leverantör för en global satsning finns rätt lösningar.

Visionära.
Under 2020 lanserades Askås Enterprise med den egenutvecklade Askås Product Engine. En teknik som ger marknadsledande site-speed, filtrering och driftsäkerhet.

Läs mer om Askås.