Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Clas Ohlson efter varningen: "Gäller inte specifikt Postnord"

Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Rör vårt flöde".

ANNONS

Tidigare i dag skrev vi om hur Clas Ohlson varnade sina kunder för att välja Postnord som leveransalternativ om man ville ha sin beställning innan julafton. Man har även flaggat för långa leveranstider på grund av högt tryck på det egna centrallagret.

Sedan dess har kedjan korrigerat informationen och förtydligat att brytpunkten för beställningar med Postnord som speditör var söndag 6 december före klockan 23:59.

Vi har högt ordertryck på vår e-handel och vill verkligen värna om våra kunder genom att vara tydliga med att vi inte kan lova leverans innan jul med leveransalternativet hämta hos ombud. Det gäller inte specifikt Postnord utan rör vårt flöde till utlämningsställe. För leverans innan jul rekommenderar vi istället andra bra alternativ som hemleverans med Budbee, leverans till varuskåp med Instabox och Hämta i butik/Hämta utanför butik där vi exempelvis kan leverera till jul även om kunden lägger sin beställning den 23:e december, skriver Niklas Carlsson, kommunikationsansvarig på Clas Ohlson, i ett mail till Ehandel.

Den uppmärksamme ser dock att den tidigare varningen vi skrev om alltså; "välj ett annat leveransalternativ för leverans före jul", i röd text, finns kvar i checkouten under alternativen även där Postnord står för hemleveransen. Allt för att kunderna inte ska gå miste om sina paket till jul.

Det stämmer och det är samma flöde hos oss. Du ser samma sak vad gäller Bring i Norge, förklarar Niklas Carlsson.

Felet ligger alltså inte hos speditörerna i det här fallet, utan det tryck som alla e-handelsorder satt på centrallagret hos Clas Ohlson.

LÄS ÄVEN: Clas Ohlson varnar för Postnord - "välj ett annat leveransalternativ"

Dela artikeln: