ANNONS

Lykos stora säljsuccé - 250 000 order

Rickard Lyko, vd på Lyko, har 250 000 anledningar att le
Fotograf: Marius Ihlar / Gruppbild med Lykos medarbetare

"Vi har lyckats".

ANNONS

Nu är siffrorna summerade och Lyko kan stoltsera med ett nytt personligt Black Week-rekord. Totalt hanterade man mer än 250 000 order under kampanjveckan.

Även under fredagen blev det nytt rekord med hela 64 000 order. Under flera timmar rasade det in mer än en order i sekunden i snitt.

Trots den stora tillväxten och höga försäljningsvolymer har våra processer, tekniken och logistiken fungerat extremt väl. Vårt lager har varit i drift dygnet runt och tack vare automationen, samt våra fantastiska medarbetare, har vi tillsammans med våra logistikpartners kunnat garantera snabba leveranser under hela veckan, säger Rickard Lyko, vd på Lyko, i ett pressmeddelande.

Vi har lyckats uppnå en jämn, hög nivå och packar uppemot 23 000 ordrar innehållande 70 000 produkter per dygn. Jag är så enormt imponerad av alla medarbetare som tillsammans lyckas hantera dessa nivåer och samtidigt ger kunderna den bästa möjliga upplevelsen.

Man noterar dessutom att man under årets Black Week omsatte mer än man gjorde under hela 2013. Och med elddopet avklarat går man nu in i julhandeln med gott självförtroende.

Stämningen internt är på topp och än har vi mycket energi kvar att ge inför den fortsatta julhandeln, säger Rickard Lyko.

LÄS ÄVEN: Black Friday dygnet runt hos Lyko: ”Förväntar oss all time high”

Nils Lund
nils@ehandel.se