För ett år sedan klev Hannes Hasselrot ombord hos Kronans Apotek som e-handelschef, och sedan dess ska omsättningen i företagets e-handel dubblats. Nu får Hannes en ny titel, nämligen digital försäljningsdirektör, samt en plats i bolagets i ledningsgrupp.
LÄS ÄVEN: Kronan kröner ny toppduo – två tunga chefer plockas in
Med hjälp av Hannes erfarenhet och hur han har utvecklat e-handeln på Kronans Apotek, känns det väldigt bra att han får dela med sig av sin kunskap direkt i ledningsgruppen. Därigenom får vi även ett naturligt fokus på den digitala utvecklingen vilket också är i den riktning som vi vill gå, säger Anders Torell, vd på Kronans Apotek, i ett pressmeddelande.
Hannes Hasselrot förklarar att den starka e-handelstillväxten började i mars månad och att den beror dels på det förändrade kundbeetendet som kom i samband med pandemin.
Vi såg framförallt en förändring i beteende hos den äldre generationen som handlat 300 procent mer via nätet sen Covid-19 bröt ut i Sverige. Denna kundgrupp behöver nya förenklande tjänster och funktioner samt nya möjligheter att både använda Kronans e-handel och fysiska apotek. Tillsammans med det digitala teamet kommer jag verka för att vi skall kunna erbjuda en sömlös och personlig upplevelse oavsett kanal, säger Hannes Hasselrot.